2018-07-30, 06:50 PM
U, u, u.
Mam pytanie: dlaczego Żydzi taką wagę przywiązywali/przywiązują do przestrzegania szabatu?
Pozwolicie, że zacytuję Ewangelię Mateusza, rozdział dwunasty:
(1) Pewnego razu Jezus przechodził w szabat wśród zbóż. Uczniowie Jego, będąc głodni, zaczęli zrywać kłosy i jeść. (2) Gdy to ujrzeli faryzeusze, rzekli Mu: Oto Twoi uczniowie czynią to, czego nie wolno czynić w szabat. (3) A On im odpowiedział: Nie czytaliście, co uczynił Dawid, gdy był głodny, on i jego towarzysze? (4) Jak wszedł do domu Bożego i jadł chleby pokładne, których nie było wolno jeść jemu ani jego towarzyszom, tylko samym kapłanom? (5) Albo nie czytaliście w Prawie, że w dzień szabatu kapłani naruszają w świątyni spoczynek szabatu, a są bez winy? (6) Oto powiadam wam: Tu jest coś większego niż świątynia. (7) Gdybyście zrozumieli, co znaczy: Chcę raczej miłosierdzia niż ofiary, nie potępialibyście niewinnych. (8) Albowiem Syn Człowieczy jest Panem szabatu.
To raczej według faryzeuszy uczniowie Jezusa robili to, czego im nie wolno było.
Podkreśliłem dane zdanie, aby Ci, Tizment, unaocznić, że Jezus twierdził, że są niewinni.
2. Pewnie masz na myśli to:
(3) Powszechnie o was wiadomo, żeście listem Chrystusowym dzięki naszemu posługiwaniu, listem napisanym nie atramentem, lecz Duchem Boga żywego; nie na kamiennych tablicach, lecz na żywych tablicach serc. (4) A dzięki Chrystusowi taką ufność w Bogu pokładamy. (5) Nie żebyśmy uważali, że jesteśmy w stanie pomyśleć coś sami z siebie, lecz /wiemy, że/ ta możność nasza jest z Boga. (6) On też sprawił, żeśmy mogli stać się sługami Nowego Przymierza przymierza nie litery, lecz Ducha; litera bowiem zabija, Duch zaś ożywia. (7) Lecz jeśli posługiwanie śmierci, utrwalone literami w kamieniu, dokonywało się w chwale, tak iż synowie Izraela nie mogli spoglądać na oblicze Mojżesza z powodu jasności jego oblicza, która miała przeminąć, (8) to o ileż bardziej pełne chwały będzie posługiwanie Ducha?
2 List do Koryntian 3:3 - 8
Tylko o tym pisze Paweł.
Nie rozumiem o co chodzi z tą obroną konieczną.
3. Bo król Dawid był niewinny?
Pytanie poza konkursem: skoro Dawidowi wolno było złamać Prawo jak twierdzisz - wcześniej napisałeś, że go złamał, a teraz usankcjonowałeś to, bo napisałeś, że prawo jest robione dla ludzi a nie ludzie dla prawa, to - czy wolno nam łamać prawo?
Mam pytanie: dlaczego Żydzi taką wagę przywiązywali/przywiązują do przestrzegania szabatu?
Pozwolicie, że zacytuję Ewangelię Mateusza, rozdział dwunasty:
(1) Pewnego razu Jezus przechodził w szabat wśród zbóż. Uczniowie Jego, będąc głodni, zaczęli zrywać kłosy i jeść. (2) Gdy to ujrzeli faryzeusze, rzekli Mu: Oto Twoi uczniowie czynią to, czego nie wolno czynić w szabat. (3) A On im odpowiedział: Nie czytaliście, co uczynił Dawid, gdy był głodny, on i jego towarzysze? (4) Jak wszedł do domu Bożego i jadł chleby pokładne, których nie było wolno jeść jemu ani jego towarzyszom, tylko samym kapłanom? (5) Albo nie czytaliście w Prawie, że w dzień szabatu kapłani naruszają w świątyni spoczynek szabatu, a są bez winy? (6) Oto powiadam wam: Tu jest coś większego niż świątynia. (7) Gdybyście zrozumieli, co znaczy: Chcę raczej miłosierdzia niż ofiary, nie potępialibyście niewinnych. (8) Albowiem Syn Człowieczy jest Panem szabatu.
To raczej według faryzeuszy uczniowie Jezusa robili to, czego im nie wolno było.
Podkreśliłem dane zdanie, aby Ci, Tizment, unaocznić, że Jezus twierdził, że są niewinni.
2. Pewnie masz na myśli to:
(3) Powszechnie o was wiadomo, żeście listem Chrystusowym dzięki naszemu posługiwaniu, listem napisanym nie atramentem, lecz Duchem Boga żywego; nie na kamiennych tablicach, lecz na żywych tablicach serc. (4) A dzięki Chrystusowi taką ufność w Bogu pokładamy. (5) Nie żebyśmy uważali, że jesteśmy w stanie pomyśleć coś sami z siebie, lecz /wiemy, że/ ta możność nasza jest z Boga. (6) On też sprawił, żeśmy mogli stać się sługami Nowego Przymierza przymierza nie litery, lecz Ducha; litera bowiem zabija, Duch zaś ożywia. (7) Lecz jeśli posługiwanie śmierci, utrwalone literami w kamieniu, dokonywało się w chwale, tak iż synowie Izraela nie mogli spoglądać na oblicze Mojżesza z powodu jasności jego oblicza, która miała przeminąć, (8) to o ileż bardziej pełne chwały będzie posługiwanie Ducha?
2 List do Koryntian 3:3 - 8
Tylko o tym pisze Paweł.
Nie rozumiem o co chodzi z tą obroną konieczną.
3. Bo król Dawid był niewinny?
Pytanie poza konkursem: skoro Dawidowi wolno było złamać Prawo jak twierdzisz - wcześniej napisałeś, że go złamał, a teraz usankcjonowałeś to, bo napisałeś, że prawo jest robione dla ludzi a nie ludzie dla prawa, to - czy wolno nam łamać prawo?