Widzę, że dyskusja popłynęła w trochę inną stronę, ale…
Nie wiem do czego pasowały te pozostałe wersy, ale jeśli chodzi o "życie po życiu" to jest taki w Objawieniu Jana, który powiada, że niektórzy byli równocześnie nieżywi (w ciele) i żywi (w duchu).
Obj. 6
" (9) A gdy otworzył pieczęć piątą, ujrzałem pod ołtarzem dusze zabitych dla Słowa Bożego i dla świadectwa, jakie mieli. (10) I głosem donośnym tak zawołały: Dokądże, Władco święty i prawdziwy, nie będziesz sądził i wymierzał za krew naszą kary tym, co mieszkają na ziemi? (11) I dano każdemu z nich białą szatę, i powiedziano im, by jeszcze krótki czas odpoczęli, aż pełną liczbę osiągną także ich współsłudzy oraz bracia, którzy, jak i oni, mają być zabici".
Skoro jest mowa o braciach, "którzy, jak oni, mają być zabici" to jest to zdecydowanie przed zmartwychwstaniem.
Paweł pisze o tym, że "każdy otrzyma zapłatę za dzieło swoje", oraz, że zostaniemy "osądzeni za uczynki dokonane w ciele, dobre i złe".
(2016-03-31, 08:53 AM)Gerald napisał(a): No,fajnoMnie tłumaczy wiele, szczególnie w powiązaniu z innym fragmentami, oraz tym w co wierzyli ówcześni Żydzi (o czym Eliahu gdzieś wyżej pisał).
Tyle, że to nic nie tłumaczy
Nie wiem do czego pasowały te pozostałe wersy, ale jeśli chodzi o "życie po życiu" to jest taki w Objawieniu Jana, który powiada, że niektórzy byli równocześnie nieżywi (w ciele) i żywi (w duchu).
Obj. 6
" (9) A gdy otworzył pieczęć piątą, ujrzałem pod ołtarzem dusze zabitych dla Słowa Bożego i dla świadectwa, jakie mieli. (10) I głosem donośnym tak zawołały: Dokądże, Władco święty i prawdziwy, nie będziesz sądził i wymierzał za krew naszą kary tym, co mieszkają na ziemi? (11) I dano każdemu z nich białą szatę, i powiedziano im, by jeszcze krótki czas odpoczęli, aż pełną liczbę osiągną także ich współsłudzy oraz bracia, którzy, jak i oni, mają być zabici".
Skoro jest mowa o braciach, "którzy, jak oni, mają być zabici" to jest to zdecydowanie przed zmartwychwstaniem.
(2016-03-31, 09:53 PM)gronostaj napisał(a): Niemniej jednak jeśli Bóg planuje jakoś nagradzać za dobre postępowanie, to nie widzę powodu, czemu miałby to przemilczeć.A milczy? Jest przecież sporo, a nawet b. dużo, miejsc mówiących o zapłacie za dobre uczynki. Jezus się tego nie wstydził tego (przypowieści), nie zgromił Piotra za cielesne myślenie, pytanie: "A co my z tego mieć będziemy?"
Paweł pisze o tym, że "każdy otrzyma zapłatę za dzieło swoje", oraz, że zostaniemy "osądzeni za uczynki dokonane w ciele, dobre i złe".