@MbS
"A w czasie tego szperania trafiłeś na informację, że rkps P46, który przywołałeś w innym wątku, zawiera w tym wersecie na 100% żeńskie imię (Julia)?
Tak trafiłem na to, podobnie zresztą jak informacje, że od tego imienia pochodzi nazwa rodu Juliuszy i występowała w różnych formach, w których rodzaj się zacierał.
"A czemu wykluczasz możliwość, że 1Tm 2 jest błędnie tłumaczony/rozumiany? Wink"
Nic nie wykluczam, ale skoro nie stoi w sprzeczności z resztą Biblii a w tłumaczeniu tego nie ma większych sporów między tłumaczami to po co ja mam je podważać? Konkretny jest ten werset.
Jeśli chodzi zaś o rozbieżności w rozumieniu wersetu z Rzymian 16:7 to sprawa nie jest tak jasna. Na kumpla z którym przesiedziało się w jednej ławce kilka lat, albo w jednej celi (jak Paweł) używa się najprzeróżniejszych form imienia, zdrobniałych, żartobliwych, obraźliwych itp itd.
Zamiast Marian powie się Maryjan, Maryja, Marcyś, Maria albo jeszcze inaczej.
W podobnym duchu mógł napisać Paweł. Dorabianie do tego całej ideologii odnośnie tego, że kobieta była apostołem jest na podstawie jednej wątpliwej przesłanki zbyt daleko idące.
@mateusz
"kobiety mają relatywnie wysoką pozycję jak na tamtą kulturę i czasy."
Zgadza się, Biblia kreśli bardzo zrównoważony wzorzec zarówno kobiety i mężczyzny.
"Mogą pełnić funkcje diakona, proroka i nawet apostoła"
Co do tego, że prorokowały, brały czynny udział w głoszeniu o Królestwie i "czynienia uczniów" (zgodnie zresztą z zaleceniami Jezusa)to oczywiście się zgadza.
Jeśli o funkcje nauczania publicznego i przewodzenie jednak chodzi to czy spotkałeś się z jakimś fragmentem, który by to potwierdzał?
"A w czasie tego szperania trafiłeś na informację, że rkps P46, który przywołałeś w innym wątku, zawiera w tym wersecie na 100% żeńskie imię (Julia)?
Tak trafiłem na to, podobnie zresztą jak informacje, że od tego imienia pochodzi nazwa rodu Juliuszy i występowała w różnych formach, w których rodzaj się zacierał.
"A czemu wykluczasz możliwość, że 1Tm 2 jest błędnie tłumaczony/rozumiany? Wink"
Nic nie wykluczam, ale skoro nie stoi w sprzeczności z resztą Biblii a w tłumaczeniu tego nie ma większych sporów między tłumaczami to po co ja mam je podważać? Konkretny jest ten werset.
Jeśli chodzi zaś o rozbieżności w rozumieniu wersetu z Rzymian 16:7 to sprawa nie jest tak jasna. Na kumpla z którym przesiedziało się w jednej ławce kilka lat, albo w jednej celi (jak Paweł) używa się najprzeróżniejszych form imienia, zdrobniałych, żartobliwych, obraźliwych itp itd.
Zamiast Marian powie się Maryjan, Maryja, Marcyś, Maria albo jeszcze inaczej.
W podobnym duchu mógł napisać Paweł. Dorabianie do tego całej ideologii odnośnie tego, że kobieta była apostołem jest na podstawie jednej wątpliwej przesłanki zbyt daleko idące.
@mateusz
"kobiety mają relatywnie wysoką pozycję jak na tamtą kulturę i czasy."
Zgadza się, Biblia kreśli bardzo zrównoważony wzorzec zarówno kobiety i mężczyzny.
"Mogą pełnić funkcje diakona, proroka i nawet apostoła"
Co do tego, że prorokowały, brały czynny udział w głoszeniu o Królestwie i "czynienia uczniów" (zgodnie zresztą z zaleceniami Jezusa)to oczywiście się zgadza.
Jeśli o funkcje nauczania publicznego i przewodzenie jednak chodzi to czy spotkałeś się z jakimś fragmentem, który by to potwierdzał?